fit nawyki
Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/798474208916428730/ || https://pl.pinterest.com/pin/647744358881358810/ || https://pl.pinterest.com/pin/270356783864987665/

W tym wpisie znajdziesz dobre nawyki, które pomogą Ci być bardziej FIT.

Chciałabyś zrzucić parę kilogramów albo po prostu żyć zdrowo, ale brakuje Ci motywacji do regularnych treningów, a dieta to nie Twoja bajka? Tak naprawdę już nawet niewielkie zmiany mogą dać super efekt, pod warunkiem, że będziesz je powtarzać każdego dnia, aż wejdą Ci w nawyk.

Dobre nawyki, które pomogą Ci być bardziej FIT

#1. Jedz na małych talerzach

Kiedy nakładasz sobie na talerz jakiś posiłek, zawsze wybieraj mały talerz. Dzięki temu zjesz mniej, ale do Twojego mózgu trafi informacja, że zjadłaś naprawdę dużo. Zawsze możesz wziąć dokładkę, choć w większości przypadków nie będzie ona już konieczna.

#2. Nie śpiesz się podczas jedzenia

Proces trawienia rozpoczyna się jeszcze w jamie ustnej. Staraj się dokładnie przeżuwać każdy kęs i jeść bez pośpiechu. Dzięki temu kiedy już zjesz wszystko co masz na talerzu, będziesz czuła się najedzona i dzięki temu zjesz mniej.

#3. Zrezygnuj z windy

Niby to taki drobiazg, ale pomoże Ci być w lepszej formie. Zamiast korzystać z windy, idź schodami. Te kilka minut wpłynie pozytywnie na Twoją kondycję, a efekty zauważysz już po niedługim czasie. Kiedy wchodzenie przestanie sprawiać Ci trudność, możesz zacząć wbiegać.

#4. Miej pod ręką gorzką czekoladę

Kiedy najdzie Cię ochota na coś słodkiego, zamiast sięgać po batonika albo ciastka, wybierz kawałek gorzkiej czekolady. Szybko zaspokoisz pokusę, a przy okazji przyspieszysz metabolizm i wspomożesz proces trawienia.

#5. Codziennie jedz owoc i warzywo

Każdego dnia staraj się zjeść minimum jeden owoc i jedno warzywo. Z pewnością wiesz, że zawierają one witaminy oraz cenne składniki odżywcze. Dodatkowo sięgając po owoc, zmniejszasz prawdopodobieństwo zjedzenia czegoś słodkiego, szczególnie jeśli wybierzesz banana, suszone śliwki, morele czy daktyle.

#6. Zacznij więcej chodzić

Im więcej w Twoim życiu aktywności fizycznej, tym lepiej! Zacznij wysiadać przystanek wcześniej i idź na piechotę, codziennie znajdź chociaż 30 minut na ćwiczenia. Postaw również na aktywny wypoczynek – spacery, jazda na rowerze albo nordic walking.

#7. Pij więcej wody

Picie wody pomoże Ci pozbyć się toksyn z organizmu, a także przyspieszy metabolizm. Woda dodatkowo wypełni Twój żołądek, dzięki czemu będziesz w mniejszym stopniu odczuwać głód. Staraj się wypijać przynajmniej 1,5 litra w ciągu dnia.

#8. Nie trzymaj w domu słodyczy

Ciężko jest walczyć z ochotą na coś słodkiego, kiedy w szafce w kuchni trzymamy batoniki oraz ciastka. Wiele osób może za to potwierdzić, że wystarczy nie mieć w domu nic słodkiego, aby ograniczyć spożycie cukru. Na awaryjne sytuacje możesz mieć przygotowaną gorzką czekoladę lub dobrej jakości masło orzechowe.

Czytaj także: Fit wyzwanie 2020! Podejmij je z nami!

fit nawyki
Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/649433208748965700/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Wpisz tutaj swoje imię