Sprawdź co zrobić, aby po odchudzaniu zachować sylwetkę w dobrej kondycji i nie wrócić do dawnej wagi.

Osiągnęłaś swój cel – schudłaś te parę, paręnaście kilogramów. Brawo! Gratulujemy 🙂 Przebrnęłaś przez ten trudny, ciężki i pełen wyrzeczeń okres, jakim jest odchudzanie, lecz w końcu nadszedł ten moment, w którym już jest świetnie, wygląd twojego ciała Cię satysfakcjonuje i nie potrzebujesz już dalszego spalania tłuszczu. Teraz pozostaje Ci tylko cieszyć się efektami i je utrzymać. Jeśli nie do końca wiesz jak tego dokonać, to mamy dla Ciebie parę wskazówek, co zrobić by twoje starania nie poszły na marne.

Dieta po diecie
Aby skutecznie „wyjść” z diety odchudzającej, należy to robić przede wszystkim powoli. Najlepiej, niech cały ten proces trwa tyle, co samo odchudzanie – wtedy unikniesz efektu jo-jo. Przykładowo, jeśli odchudzałaś się 2 miesiące, to stopniowo, co tydzień zwiększaj kaloryczność jadłospisu o 100-150 kcal. Staraj się jednak, aby te dodatkowe produkty (białko, węglowodany i tłuszcze) należały do tych dobrych kalorii, a nie słodyczy czy fast foodów. Mogą to być, np. chudy nabiał, ryby, pełnoziarniste pieczywo, warzywa.

Prócz tego, zachowaj podstawowe zasady zdrowego odżywiania, takie jak 5-6 regularnych posiłków dziennie, picie dużej ilości wody, unikanie pustych kalorii. Nie wracaj do starych nawyków.

Aktywność fizyczna
Jeśli zależy Ci na tym, by Twoje ciało nie “sflaczało” i dalej cieszyło się jędrnością, nie możesz zapomnieć o aktywności fizycznej. Staraj się codziennie znaleźć 20-30 minut na umiarkowany wysiłkowo sport. Korzystaj z cieplejszych dni i wyjdź na świeże powietrze: wybierz się na spacer z psem, wskocz na rower, załóż rolki albo po prostu pobiegaj. Raz w tygodniu staraj się zrobić także intensywniejszy trening siłowy, po to by zachować wyrobione mięśnie.

Ważenie
Waż się, ale nie podchodź do tego ze stresem (stres powoduje wydzielanie się kortyzolu, czyli hormonu powodującego magazynowanie tłuszczu). Traktuj to jako ogólną podpowiedź czy idziesz w dobrym kierunku. Pomiaru dokonuj raz w tygodniu, rano, gdy będziesz na czczo. Pamiętaj jednak, że normą są wahania wagi (spowodowane np. cyklem miesiączkowym) w granicach 2 kg.

Jak utrzymać efekty diety i nie przytyć?Źródło zdjęć: http://pexels.com

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here