Dzisiaj przedstawiamy Wam krótki poradnik, jak zacząć biegać.

Zauważyliśmy, że nasz ostatni post o bieganiu bardzo się Wam spodobał, ale wiemy także, że wiele z Was ma problem z tym, jak zacząć biegać. Z tego powodu przychodzimy Wam z pomocą – w tym wpisie podpowiemy Wam, jak zacząć biegać.

#1. Nie przekraczajcie swoich możliwości

Ustalmy od razu jedno – jeśli dopiero zaczynacie biegać, nie możecie od razu planować maratonu, bo się tylko zniechęcicie! Małymi kroczkami do celu, jeśli czujecie podczas biegania, że jest Wam niedobrze lub słabo, to zatrzymajcie się na chwilę i odpocznijcie.

#2. Zaplanujcie wcześniej trasę

Przed bieganiem najlepiej jest wyznaczyć sobie trasę, którą chce się biec. Wiele osób tego nie robi i biegnie po prostu przed siebie. Najczęściej kończy się to zniechęceniem, ponieważ bieg bez celu nie daje takiej satysfakcji, jak zaplanowana wcześniej trasa.

#3. Dopasujcie odpowiednie buty

Biegałyście kiedyś w trampkach albo balerinach? Jeśli tak, to, jak czuły się Wasze nogi? Z pewnością nie najlepiej. Założymy się, że znajdą się tutaj dziewczyny, które biegały kiedyś w byle jakich butach, a później miały obolałe nogi i pęcherze na stopach. Właśnie takie bieganie zniechęca najbardziej, bo przecież kto będzie biegać, jeśli wie że przynosi mu to ból? Odpowiednie obuwie jest niezbędne, jeśli myślicie o bieganiu na poważnie.

#4. Dostosujcie do siebie tempo

Jeśli chodzi o tempo, to na początku możecie biegać bardzo wolno, ale z upływem czasu to się zmieni! Wiele z Was zaczynając biegać sprintem, ma dość po niecałym kilometrze i odczuwa kolkę, co prowadzi do zniechęcenia się i rezygnacji. Naprawdę lepiej jest zacząć nieco wolniej, ale dotrwać do końca treningu.

Czytaj także: Dlaczego warto biegać?

Źródło zdjęć: Pinterest

PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here