W tym wpisie przedstawiamy Wam kilka mitów treningowych, w które nie powinnyście wierzyć.

Odstawiałaś słodycze, fast foody i alkohol, zaczęłaś się zdrowo odżywiać, ćwiczysz, a efektów brak? Być może popełniasz któryś z poniższych błędów. Sprawdź kilka mitów na temat ćwiczeń, przez które trudniej jest schudnąć.

Mity na temat ćwiczeń, w które nie powinnaś wierzyć!

,,Brzuszki = spalenie tłuszczu”

Niestety nie ma możliwości, żeby miejscowo spalić tkankę tłuszczową. Brzuszki wzmocnią Ci mięśnie, ale będą one ukryte pod warstwą tłuszczu. Jak więc pozbyć się oponki? Ćwicz aerobowo, intensywnie i poć się. Przede wszystkim jednak zmień nawyki żywieniowe, ponieważ dieta to aż 70% sukcesu. Zrezygnuj z cukru, ogranicz spożywanie mąki i jedz dużo warzyw oraz białka. Pamiętaj jednak, że pierwsze miejsce, w którym gromadzisz tłuszcz, jest ostatnim, z którego się go pozbędziesz.

,,Lepiej ćwiczyć dłużej i spokojnie niż krócej a intensywniej”

Organizm spala więcej tłuszczu, gdy ćwiczymy dłużej, jednak intensywny trening sprawia, że nasz puls przyspiesza, co skutkuje większą ilością spalonych kalorii zarówno w trakcie, jak i po treningu.

,,Rano efekty ćwiczeń są lepsze”

To nieprawda. Bez względu na porę, Twój organizm będzie tak samo reagował na ćwiczenia. Około godziny przed treningiem zjedz małą przekąskę, żeby mieć wystarczająco dużo energii na całą sesję ćwiczeń.

,,Ból jest oznaką dobrego treningu”

Ostry ból zdecydowanie nie jest oznaką dobrego treningu, prędzej kontuzji. Z drugiej strony charakterystyczny ból po treningu, zwany zakwasami świadczy o tym, że nasze mięśnie stają się mocniejsze i silniejsze.

Mity na temat ćwiczeń

,,Ciężarki sprawią, że będę wyglądać jak facet”

Nic bardziej mylnego. Dziewczyny mają zbyt dużo estrogenu, aby szybko rozbudowywać tkankę mięśniową, dlatego nie bój się chwycić za sztangę! Trening siłowy pomaga zredukować tkankę tłuszczową, zwiększa czystą masę mięśniową i pomaga spalać kalorie dużo efektywniej.

,,Mogę jeść do woli, bo ćwiczę”

Niestety to tak nie działa. 70% efektów uzyskujemy dobrą dietą, więc nawet jeśli będziesz wylewać z siebie siódme poty, a później jeść fast foody lub słodycze to efektów nie będzie.

,,Moja waga stoi w miejscu, więc pewnie ćwiczenia nie przynoszą efektów”

Nawet jeśli nie widzisz utraty wagi, poprawia się Twój stan zdrowia. Poza tym to nie waga powinna być Twoim wyznacznikiem, a znikające centymetry.

,,Im więcej będę ćwiczyć, tym szybciej zobaczę rezultaty”

To tak nie działa. Jeśli będziesz ćwiczyć zbyt często i intensywnie, doprowadzisz do tego, że Twój organizm będzie przetrenowany, co prowadzi do zwiększenia się ilości kortyzolu, czyli hormonu stresu. Hormon ten spala tkankę mięśniową, a dodatkowo powoduje gromadzenie się tłuszczu w okolicy talii i brzucha, dlatego lepiej będzie jeśli zrobisz w tygodniu 2-3 dni przerwy na regenerację.

,,To tłuszcz sprawia, że tyję”

Tylko niezdrowy tłuszcz powoduje, że przybierasz na wadze, zdrowy natomiast spala tłuszcz oraz wzmacnia układ odpornościowy.

Źródło zdjęć: Pexelshttp://weheartit.com

3 KOMENTARZE

  1. Mam pytanko. Czy to nie jest dziwne że kiedy ćwicze to tyje, a jeżeli nie to po prostu chudne? Czy z moim organizmem jest coś nie tak?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here