Przedstawiamy Wam kilka mitów treningowych, w które nie powinnyście wierzyć.

Odstawiałaś słodycze, fast foody i alkohol, zaczęłaś się zdrowo odżywiać, ćwiczysz, a efektów brak? Być może popełniasz któryś z poniższych błędów. Sprawdź kilka mitów na temat ćwiczeń, przez które trudniej jest schudnąć.

,,Brzuszki = spalenie tłuszczu”. Niestety nie ma możliwości, żeby miejscowo spalić tkankę tłuszczową. Brzuszki wzmocnią Ci mięśnie, ale będą one ukryte pod warstwą tłuszczu. Jak więc pozbyć się oponki? Ćwicz aerobowo, intensywnie i poć się. Przede wszystkim jednak zmień nawyki żywieniowe, ponieważ dieta to aż 70% sukcesu. Zrezygnuj z cukru, ogranicz spożywanie mąki i jedz dużo warzyw oraz białka. Pamiętaj jednak, że pierwsze miejsce, w którym gromadzisz tłuszcz, jest ostatnim, z którego się go pozbędziesz.

,,Lepiej ćwiczyć dłużej i spokojnie niż krócej a intensywniej”. Organizm spala więcej tłuszczu, gdy ćwiczymy dłużej, jednak intensywny trening sprawia, że nasz puls przyspiesza, co skutkuje większą ilością spalonych kalorii zarówno w trakcie, jak i po treningu.

,,Rano efekty ćwiczeń są lepsze”. To nieprawda. Bez względu na porę, Twój organizm będzie tak samo reagował na ćwiczenia. Około godziny przed treningiem zjedz małą przekąskę, żeby mieć wystarczająco dużo energii na całą sesję ćwiczeń.

,,Ból jest oznaką dobrego treningu”. Ostry ból zdecydowanie nie jest oznaką dobrego treningu, prędzej kontuzji. Z drugiej strony charakterystyczny ból po treningu, zwany zakwasami świadczy o tym, że nasze mięśnie stają się mocniejsze i silniejsze.

Ciąg dalszy na kolejnej stronie:

1
2
PODZIEL SIĘ

3 KOMENTARZE

  1. Mam pytanko. Czy to nie jest dziwne że kiedy ćwicze to tyje, a jeżeli nie to po prostu chudne? Czy z moim organizmem jest coś nie tak?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here