Tygodniowy detoks organizmu
Tygodniowy detoks organizmu | Fot. Pexels

Święta już tuż, tuż, a Ty martwisz się, że Twojej sylwetce daleko do ideału? Zafunduj sobie tygodniowy detoks organizmu i zacznij się dobrze czuć w swojej skórze!

Święta kojarzą nam się głównie z prezentami i pysznym jedzeniem. Przez tych kilka dni jemy o wiele za dużo, w efekcie czego czujemy się ociężali, a nasze brzuchy się zaokrąglają. Na całe szczęście ten stan jest odwracalny. Wiele osób decyduje się na detoks organizmu przed Sylwestrem, aby w ostatnią noc roku prezentować się nienagannie. My proponujemy tygodniowe oczyszczanie już dzisiaj, aby odpowiednio przygotować się na Święta.

Tygodniowy detoks organizmu przed Świętami

Oczyszczanie organizmu pozwali odpocząć Twojemu układowi trawiennemu. Dzięki temu łatwiej będzie mu przetrwać Święta. Jeśli boisz się, że nie wytrwasz tygodnia, możesz skrócić detox do np. 5 dni.

Czy detoks jest bezpieczny?

Być może masz jakieś obawy przed rozpoczęciem detoksu i zastanawiasz się, czy jest on bezpieczny dla Twojego zdrowia. Uspokajamy: nawet lekarze zalecają cykliczne usuwanie toksyn oraz zbędnych produktów przemiany materii z organizmu. Detox wspiera wątrobę, pomaga przy bezsenności, zaburzeniach koncentracji, bólach głowy, niestrawności, a nawet alergii. Prawidłowo przeprowadzone oczyszczanie organizmu jest całkowicie bezpieczne.

Detoks sokowy – jak go przeprowadzić?

Przeprowadzenie oczyszczania jest bardzo proste, jednak wymaga samodyscypliny. Możesz kupić gotowe soki, ale równie dobrze możesz przygotować je sama – wyjdzie taniej 🙂 Jeżeli boisz się, jak zareaguje Twój organizm, potraktuj dietę sokową jako uzupełnienie codziennego jadłospisu. Na czas detoxu zrezygnuj jednak ze słodyczy, fast-foodów, napojów gazowanych, słonych przekąsek, przetworzonej żywności i smażonych dań.

Detoks sokowy – przykładowy jadłospis

Poniżej zamieszczamy propozycję jadłospisu na jeden dzień oczyszczania. Aby przygotować soki będzie Ci potrzebna wyciskarka lub sokowirówka.

  • Śniadanie: połówka cytryny, 2 średnie jabłka (lub 1 duże), 2 plastry ananasa z puszki, 1/4 ogórka zielonego (bez skórki).
  • Lunch: 2 pomarańcze, 2 garście szpinaku.
  • Obiad: 1 garść jarmużu, 2 garście szpinaku, 2 średnie jabłka (lub 1 duże), 1/4 ogórka zielonego (bez skórki), 1 łodyga selera naciowego, 2 marchewki.
  • Podwieczorek: 4 marchewki, 1 grejpfrut, 2 średnie jabłka (lub 1 duże), połówka cytryny, kawałek świeżego imbiru.
  • Kolacja: 3 pomidory, 1 ząbek czosnku, 1 garść świeżej bazylii, 1/4 cytryny, szczypta pieprzu.

Jeżeli traktujesz detox sokowy jedynie jako uzupełnienie zdrowego jadłospisu, przez tydzień jedz lekkostrawne dania. Na śniadanie możesz zjeść owsiankę lub pełnoziarnistą kanapkę z chudą szynką i warzywami. W ramach lunchu oraz podwieczorku możesz dodać do soków nasiona chia lub łyżkę otrębów, aby napoje były bardziej sycące. Na obiad wybierz pieczoną rybę z brązowym ryżem, a na kolację serek wiejski z warzywami.

Co pić podczas detoksu sokowego?

Podczas detoxu soki należy traktować jak posiłki. Starajmy się je pić w równych odstępach czasu, najlepiej co 3 – 3,5 godziny. W międzyczasie warto popijać małymi łyczkami wodę, która również ma właściwości oczyszczające. Dodajmy do niej 2-3 plasterki cytryny, pomarańczy, ogórka oraz kilka listków świeżej mięty.

Detoks organizmu – najważniejsze zasady

Podczas przeprowadzania detoxu warto trzymać się pewnych zasad, aby uzyskać możliwie jak najlepsze efekty.

Lekkostrawna dieta

Przede wszystkim unikaj niezdrowej żywności, o której wspominałyśmy wcześniej. Ogranicz spożycie soli na rzecz ziół i spróbuj całkowicie wyeliminować cukier z diety. Możesz go zastąpić miodem lub ksylitolem.

Ćwiczenia

Poza tym staraj się każdego dnia poświęcić minimum 30 minut na aktywność fizyczną. Zacznij wykonywać lekkie ćwiczenia lub chodzić na spacery, a efekty oczyszczania będą jeszcze lepsze.

Szczotkowanie ciała

Masaż na sucho przy użyciu szczotki ma zbawienny wpływ na skórę. Poprawia jej napięcie i pomaga zredukować cellulit. Po tygodniu szczotkowania możesz jeszcze nie dostrzec jego zbawiennych efektów, ale to dobry początek, aby kontynuować ten zabieg po zakończeniu oczyszczania.

Odpowiednia ilość snu

Liczne badania potwierdzają, że długość snu ma duży wpływ na szybszą utratę nadprogramowych kilogramów. Całkiem możliwe, że podczas detoxu będziesz bardziej zmęczona – w końcu będziesz mniej jadła i (prawdopodobnie) więcej się ruszała. Staraj się spać 6-8 godzin na dobę, aby uzyskać jak najlepsze efekty oczyszczania.

Detoks to wspaniała metoda pozbycia się z organizmu toksyn, która (raz na jakiś czas) jest zalecana każdemu. Dzięki kilkudniowemu ograniczeniu spożywanego jedzenia na rzecz picia soków szybko poczujesz się lżej, a wprowadzenie ćwiczeń pozytywnie wpłynie na jędrność skóry.

Czytaj także: Jak przyspieszyć swój metabolizm?

Tygodniowy detoks organizmu
Tygodniowy detoks organizmu | Fot. Pexels

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here