Czy Tabata to trening dla każdego i czy w ogóle warto ją robić? Na te i inne pytania odpowiemy w tym artykule!

Na temat Tabaty krąży wiele różnych opinii, od tych pozytywnych aż do zupełnie negatywnych. Jedni zachęcają do tego treningu, a inni twierdzą, że nie przynosi on żadnych efektów, jeśli nie jesteśmy wytrenowani. Poznajcie naszą opinię na ten temat.

Co to jest Tabata?

Tabata to interwałowy trening metaboliczny, który trwa zaledwie 4 minuty. Został opracowany przez japońskiego doktora w 1996 roku. Miał on służyć sportowcom przygotowującym się do Olimpiady do poprawy wydolności tlenowej i beztlenowej, a także spalenia tłuszczu i podkręcenia metabolizmu.

Jak wygląda Tabata?

Cały trening trwa 4 minuty. Wykonujemy 8 rund ćwiczeniowych, z których każda trwa 20 sekund. Pomiędzy każdą rundą należy zrobić 10 sekund przerwy. Ćwiczenia muszą być jak najbardziej intensywne, aby na maksa podkręcić tętno. Trening ten powinien być wykonywany 2-3 razy w tygodniu (osobom początkującym zaleca się 1 trening w tygodniu).

Ile kcal można spalić podczas Tabaty?

Tabata to intensywny trening. Podczas minuty ćwiczeń, spalamy około 14 kcal, co razem daje nieco ponad 60 kcal przez 4 minuty. Do tego dochodzą kalorie, które spalamy po treningu (nawet do kilku godzin!), dzięki podkręconemu metabolizmowi. Razem można spalić nawet do 300 kcal dzięki takiemu treningowi, choć osoby, które nie trenują zawodowo, nie dadzą rady stracić aż tyle.

Czy warto robić Tabatę?

Ciąg dalszy na kolejnej stronie:

1
2
PODZIEL SIĘ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here