Chciałabyś schudnąć i wpadłaś na pomysł, aby zacząć się głodzić? W tym wpisie przekonamy Cię, że nie tędy droga.

Chcesz zrzucić parę kilo, więc nie będziesz jadła prawie nic, a za to będziesz wylewać hektolitry potu na siłowni albo ćwiczyć cardio każdego dnia. Brzmi jak plan idealny? No nie do końca. Bez względu na to, czy masz do rzucenia 5, 10, 15 czy 20 kilogramów, głodówka to najgorsze z możliwych rozwiązań.

Dlaczego głodówka jest zła?

Przede wszystkim głodzenie się jest niebezpieczne dla zdrowia, a nawet życia! Mimo iż wizja szybkiej utraty kilogramów wydaje się być kusząca, to tak naprawdę ta metoda ma zdecydowanie więcej wad niż zalet.

Jest niezdrowa

Głodząc się, nie dostarczasz swojemu organizmowi wszystkich składników, jakie potrzebuje. Nic więc dziwnego, że w dłuższej perspektywie może powodować to wypadanie włosów, łamliwość paznokci, zmęczenie poszarzałą skórę czy zanik miesiączki. Obniża się również nastrój, choć przy wcześniejszych wadach, to najmniejszy problem.

Spowalnia metabolizm

Choć początkowo utrata kilogramów może być duża, to szybko organizm przyzwyczai się do nowej sytuacji. Aby się bronić, spowolni metabolizm, przez co Ty będziesz wolniej chudnąć.

Odchudza zbyt szybko

Czy można schudnąć zbyt szybko? Przecież tego właśnie chcemy – natychmiastowych efektów. Problem w tym, że to nie jest dobre, szczególnie dla osób w rozmiarze XXL. Szybkie odchudzanie to gwarancja obwisłej skóry. W ekstremalnych przypadkach skóra wisi tak mocno, że dziewczyny zaczynają żałować, że zaczęły się odchudzać i wpadają w depresję. A wystarczyłoby uzbroić się w cierpliwość. Zapamiętaj sobie jedno zdanie: ,,nie przytyłaś wczoraj, więc nie schudniesz jutro”.

Grozi efektem jo-jo

Co z tego, że wytrwałaś kilka dni bez jedzenia, jak po ich upływie rzucasz się do lodówki i opróżniasz ją całą? To błędne koło, z którego ciężko się wydostać. Nastaw się na złość, łzy, znienawidzenie siebie, wyrzuty sumienia itp. Jesteś pewna, że warto?

Głodówka jako sposób na odchudzanie to bardzo zły pomysł i stanowczo Ci go odradzamy. Pamiętaj, że na to jak teraz wyglądasz, pracowałaś przez ostatnie miesiące (a może i lata?), więc zamiast oczekiwać, że za kilka tygodni będziesz mieć 2 rozmiary mniej, po prostu zacznij się zdrowo odżywiać, pić dużo wody i ćwiczyć. Powodzenia!

Czytaj także: Skuteczne sposoby, żeby schudnąć

Dlaczego nie powinnaś się głodzić?

Źródło zdjęć: http://favim.com

PODZIEL SIĘ

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here