Ile warzywa mają kalorii?
Źródło: Obraz pasja1000 z Pixabay

Czy zastanawiałaś się kiedyś, ile warzywa mają kalorii? W tym wpisie znajdziesz kaloryczność 6 popularnych warzyw, które często lądują na naszych talerzach.

Zgodnie z zaleceniami powinniśmy spożywać 5 porcji warzyw w ciągu dnia. Nie zawsze się to udaje, ale warto postarać się to robić – w końcu warzywa są zdrowe, mają niewiele kalorii, a dobrze doprawione są naprawdę przepyszne!

Ile warzywa mają kalorii?

1. Marchew

Jeśli masz problemy z żołądkiem, z całą pewnością możesz jeść właśnie marchewki, ponieważ zapobiegają one wrzodom. Dodatkowo w 100 gramach tych warzyw jest zaledwie 41 kcal, a dobrze wiemy, że jest to jedno z najczęściej spożywanych warzyw (jako dodatek w zupie, w postaci surówki albo soku).

2. Pietruszka

To warzywo ma jeszcze mniej kalorii niż marchew, gdyż tylko 36 w 100 gramach. Jednocześnie pomaga ona w leczeniu anemii oraz wzmacnia nasz organizm, co obecnie jest nam naprawdę bardzo potrzebne. Jedzenie natki pietruszki pomaga w trawieniu pokarmów.

3. Ogórek

Jeśli myślałaś, że pietruszka ma mało kalorii, to ogórek będzie dla Ciebie wielkim zaskoczeniem, gdyż ma ich około 16 w 100 gramach. Jest to spowodowane tym, że składa się on głównie z wody. Warzywo to zawierają dużo błonnika i potasu. Dodatkowo reguluje ciśnienie krwi. Jedynym jego minusem jest to, że nie powinno się go jeść z pomidorem, chociaż jest to bardzo kuszące i smaczne połączenie.

4. Pomidor

To warzywo, które może być składnikiem soku, zupy, sosu czy też ketchupu. Ma tylko 18 kcal w 100 gramach. Jedzenie tych jarzyn pomaga zmniejszyć ryzyko zawału serca, ale też poprawia trawienie. Jeśli uwielbiasz leżenie „na słońcu”, to powinnaś spożywać to warzywo, gdyż chroni ono przed szkodliwym wpływem słońca.

5. Papryka

Jest to warzywo, które reguluje poziom cholesterolu oraz obniża ciśnienie krwi. Dodatkowo zawiera witaminę B6, a w 100 gramach znajduje się tylko 40 kcal.

6. Ziemniaki

Wokół ziemniaków i ich kaloryczności narosło sporo mitów, a prawda jest taka, że w 100 gramach tych warzyw znajduje się około 60-70 kalorii. Problemem nie są same ziemniaki, a dodatki, z którymi je podajemy. Jeżeli dbasz o linię, to zrezygnuj z kalorycznych sosów, a zamiast tego użyj aromatycznych przypraw.

Jeśli nigdy nie przepadałaś za tymi warzywami, to mamy nadzieję, że sięgniesz po nie, ze względu na ich pozytywny wpływ na Twoje zdrowie.

Czytaj także: 10 faktów o zdrowym żywieniu, które powinnaś znać!

Źródło: Pinterest

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here