Zastanawiasz się, jak często powinnaś ćwiczyć w tygodniu? W tym wpisie podpowiemy Ci jaka jest optymalna ilość treningów, jaką należy wykonywać.

Zbliżające się wakacje są dla wielu nastolatek bodźcem do częstszych i cięższych treningów. Niestety to prosta droga do przetrenowania, które grozi nie tylko zakwasami, ale również kontuzją. Jak się przed tym uchronić i jak często trenować, żeby osiągnąć zadowalające efekty, ale jednocześnie sobie nie zaszkodzić? Czytaj dalej!

Jak często należy trenować?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo wszystko zależy od naszego organizmu i jego wydolności. Dla jednych będą to 3 treningi siłowe w tygodniu, a dla innych 5 czy 6. Z pewnością warto robić minimum 1 dzień przerwy, aby dać organizmowi czas na regenerację. Jeżeli nie chcesz tracić tego jednego dnia, to wybierz się wtedy na dłuższy spacer lub idź na basen.

Aby wiedzieć ile treningów w ciągu tygodnia możesz wykonać, musisz obserwować swój organizm i jego reakcje na częsty wysiłek. Z pewnością przeciwwskazaniem będą takie objawy, jak bóle mięśni, zawroty głowy, nudności czy omdlenia. Jeżeli zaobserwujesz u siebie takie reakcje, to koniecznie zrób sobie przerwę od treningów!

A co z zakwasami? Ich pojawienie się nie oznacza, że musisz całkowicie zrezygnować z ćwiczeń, jednak warto wybierać mniej intensywne zestawy, które nie będą dodatkowo obciążać organizmu.

Treningi siłowe przeplataj z treningami cardio. Dzięki temu osiągniesz najlepsze efekty w krótkim czasie, a mięśnie będą miały czas na zregenerowanie się. Nie obciążaj zbyt mocno organizmu, bo kontuzja może wyłączyć Cię z treningów na dłuższy czas. Pamiętaj również o rozgrzewce i rozciąganiu, aby zminimalizować ryzyko pojawienia się zakwasów.

Polecamy: Ćwiczysz, a mimo tego nie możesz schudnąć? Wiemy czemu tak się dzieje!

Źródło zdjęć: Pinterest

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here