Źródło: Pinterest

Chciałabyś polepszyć swoją kondycję, ale nie wiesz, jak to zrobić? W tym wpisie znajdziesz odpowiedź, na to pytanie!

Przebiegnięcie kilku metrów sprawia, że masz zadyszkę i nie możesz złapać tchu? Po wejściu schodami na 4 piętro czujesz, że pot spływa Ci po plecach i robisz się czerwona na twarzy z wysiłku? W takim razie zdecydowanie powinnaś popracować nad swoją kondycją! Bez względu na to, czy próbujesz schudnąć, czy jesteś zadowolona ze swojej sylwetki, warto wzmacniać wytrzymałość swojego organizmu. W końcu, jak to mówią, w zdrowym ciele, zdrowy duch 🙂 W tym wpisie podpowiemy Ci, jak tego dokonać.

Jak poprawić swoją kondycję?

Zanim zaczniesz pracować nad swoją kondycją, musisz być świadoma tego, że efektów nie zauważysz po kilku dniach. Warto jednak uzbroić się w cierpliwość, by już po miesiącu odczuć różnicę.

#1. Zacznij się ruszać!

To klucz do poprawy swojej kondycji. Musisz znaleźć taką aktywność fizyczną, która najbardziej Ci odpowiada. Najlepiej wybierz kilka dyscyplin sportowych, abyś zbyt szybko się nie znudziła.

#2. Na początek coś lekkiego

W tym wypadku nie ma sensu porywać się z motyką na słońce i zaczynać od bardzo wyczerpujących ćwiczeń. Na to przyjdzie jeszcze czas. Aby nie stracić zbyt szybko motywacji, dobierz stopień trudności do swojej wytrzymałości. Może to być na przykład:

  • Marsz,
  • Marszobieg,
  • Pływanie,
  • Jazda na rowerze,
  • Spokojny trening w domu (bez obciążenia).

#3. Trenuj 2-3 razy w tygodniu

Nie ma sensu ćwiczyć częściej, bo Twój organizm nie jest jeszcze przyzwyczajony do wysiłku i powinien mieć czas, żeby się zaadoptować. Staraj się robić trening co kilka dni (najlepiej 2-3), a nie na przykład jedynie w weekendy, tak aby Twoje mięśnie zdążyły się zregenerować.

#4. Stopniowo zwiększaj intensywność ćwiczeń

Wzmacnianie kondycji to proces, który polega na ciągłym podnoszeniu sobie poprzeczki. Kiedy zauważysz, że wykonywane ćwiczenia sprawiają Ci coraz mniejszą trudność, zacznij zwiększać ich intensywność. Zwiększ dystans lub tempo biegu, staraj się przepłynąć więcej długości basenu i w szybszym tempie, wybierz górzystą trasę rowerową, a w przypadku treningu w domu dodaj do niego obciążenie (mogą to być nawet butelki z wodą).

#5. Nie zapominaj o rozgrzewce i rozciąganiu

Kiedy skupisz się na zwiększaniu swojej kondycji, możesz zacząć przykładać mniejszą wagę do pozostałych kwestii, takich jak rozgrzewka czy rozciąganie. Są one bardzo ważne i nie należy ich pomijać, bo grozi to nie tylko pojawieniem się zakwasów, ale również wystąpieniem kontuzji.

Czytaj także: Jak szybko zrobić szpagat?

Jak poprawić swoją kondycję?
Zdjęcie autorstwa Li Sun z Pexels

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Wpisz tutaj swoje imię