Jak zmniejszyć ilość tłuszczu w diecie?

Sprawdź, jak w prosty sposób zmniejszyć ilość tłuszczu w swojej diecie.

Chcąc odżywiać się zdrowo, czy też dbając o nienaganną sylwetkę, powinnyśmy unikać nadmiaru tłuszczu w naszej diecie. Nie zawsze jest to jednak takie łatwe, jak się wydaje. Tłuszcz jest tak naprawdę wszędzie, a jego nadmiar podnosi ryzyko zachorowania na nowotwór i naraża nas na wiele innych chorób, dlatego należy starać się go ograniczać. Poniżej znajdziesz 6 sposobów, dzięki którym będziesz spożywać mniej tłuszczu.

Jak zmniejszyć ilość tłuszczu w diecie?

1. Wybierz mleko z mniejszą ilością tłuszczu

Mleko z mniejszą ilością tłuszczu jest co prawda mniej smaczne, ale można go używać robiąc budyń czy piekąc ciasto. Gwarantuję, że nie poczujesz wtedy różnicy w smaku, ale zmniejszysz kaloryczność przyrządzanej potrawy. Poza tym dobrze jest wprowadzać zmiany stopniowo, tzn. zacząć od mleka 2%, następnie 1,5%, aż do 0,5%.

2. Smaż na dobrze rozgrzanym tłuszczu

Im wyższa temperatura smażenia, tym mniej tłuszczu wchłania potrawa. To właśnie z tego powodu zaleca się wpierw dobrze rozgrzać tłuszcz na patelni, a dopiero później rozpoczynać smażenie. Gotową potrawę dobrze jest przełożyć na papierowy ręcznik, który wchłonie nadmiar oleju (lub masła/smalcu).

3. Staraj się więcej piec, a mniej smażyć

Pieczone potrawy są znacznie zdrowsze, niż te przyrządzane na patelni. Wiele dań można po prostu upiec, zamiast smażyć. Są one równie smaczne (jak nie smaczniejsze!), a ich kaloryczność jest o wiele mniejsza.

4. Zamień śmietanę na jogurt

Śmietana zawiera dużo więcej tłuszczu niż zwykły, naturalny jogurt, a oba produkty smakują bardzo podobnie. Tak jak w przypadku mleka, można na początek zacząć od ich podmiany w wypiekach. Różnica w smaku będzie niewyczuwalna.

5. Zwracaj uwagę na etykiety

Niby to takie oczywiste, jednak często o tym zapominamy, a większość osób, które tam zagląda, zwraca uwagę tylko na kalorie. Zawartość tłuszczu też jest bardzo ważna, dlatego nie zapominajmy o tym, żeby ją sprawdzić. Warto także porównywać ze sobą produkty, bo nawet te od jednego producenta, mogą mieć zupełnie różną kaloryczność.

6. Zainteresuj się produktami typu „Light”

Produkty typu „Light” mają obniżoną kaloryczność o około 30% w porównaniu z tradycyjnymi produktami, a co za tym idzie, mają również mniej tłuszczu w sobie. Oczywiście nie oznacza to, że można je jeść bezkarnie, poza tym wielu producentów obniża zawartość tłuszczu, na rzecz zwiększonej zawartości cukru, dlatego jeszcze raz przypominam o czytaniu etykiet.

Pamiętaj, że tłuszcze są jednym z mikroelementów, które są potrzebne naszemu organizmowi (np. w celu dostarczenia mu energii), dlatego nie można ich całkowicie wyeliminować z diety. Powinno się jednak wybierać mądrze, tzn. ograniczyć spożycie tłuszczów pochodzenia zwierzęcego, na rzecz tych roślinnych.

Czytaj także: 5 powodów, przez które nie chudniesz

Jak zmniejszyć ilość tłuszczu w diecie?

Źródło zdjęć: Pinterest

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here