Ćwiczysz i zdrowo jesz, a efektów jak nie było, tak nie ma? Sprawdź, co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.

Ile razy bezskutecznie próbowałaś schudnąć? Jeżeli jesteś zmęczona ciągłym zaczynaniem od nowa to sprawdź, czy nie popełniasz któregoś z poniższych błędów, które mogę być przyczyną Twoich niepowodzeń.

5 powodów, przez które nie chudniesz

1. Przeceniasz swój poziom aktywności fizycznej

Licząc kalorie i starając się zrzucić zbędne kilogramy, często przeceniamy ilość oraz intensywność naszej aktywności fizycznej. Taki tok myślenia sprawia, że zapotrzebowanie kaloryczne jest liczone błędnie. Jak wiadomo jedzenie większej ilości kalorii niż rzeczywiście potrzebujemy, prowadzi do tycia.

2. Nie dobierasz odpowiedniej diety dla siebie

Nie wystarczy jeść zdrowo, aby schudnąć. Często nie dobieramy odpowiedniej diety do naszego celu i poziomu aktywności fizycznej. Przykładowo: Ćwiczysz 5 razy w tygodniu po 1,5 h co powoduje, że masz większe zapotrzebowanie kaloryczne niż osoba, która nie ćwiczy wcale.

3. Za dużo stresu, za mało snu

Jako ludzie mamy tendencję do zajadania stresu, co zdecydowanie nie pomaga w gubieniu zbędnych kilogramów. U osób śpiących za mało, dodatkowo zwiększa się wydzielanie hormonu, powodującego większy apetyt.

4. Twój trening jest monotonny

Robiąc cały czas to samo, nasze ciało się przyzwyczaja. Monotonny trening spala mniej kalorii, a co za tym idzie utrudnia schudnięcie. Najlepsze efekty uzyskasz przeplatając trening cardio z treningiem siłowym.

5. „Zacznę od poniedziałku”

Brzmi znajomo? Zaczynamy na 100 % i na początku idzie super. Później pojawia się potknięcie i zaczynamy jeszcze raz. Przez to mamy wrażenie, że jesteśmy na diecie cały czas, a nie ma efektów. To prowadzi do zniechęcenia i przekładania diety oraz treningów na kolejny poniedziałek, aż w końcu całkowitej rezygnacji.

Mam nadzieję, że ten wpis pozwoli Ci wyeliminować błędy i skutecznie gubić kilogramy.

Czytaj także: 5 zasad zdrowego odżywiania

Źródło zdjęć: Pinterest

4 KOMENTARZE

  1. Mam pytanie. Jeżeli chce się tylko utrzymać wagę to jakie ćwiczenia byście polecały? Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam 🙂

    • Ja bym Ci polecała zrezygnować z cardio i postawić tylko na ćwiczenia z niewielkim obciążeniem albo np. Skalpel, żeby sobie ujędrnić skórę i trochę się poruszać, a nie chudnąć 😉 Może też jakieś spacery np.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here