zasady zdrowego odżywiania

Poznaj 5 zasad zdrowego odżywiania, dzięki którym poczujesz się lepiej w swojej skórze.

Odpowiednia dieta ma wpływ nie tylko na to, jak wyglądamy, ale również na to, jak się czujemy. Jak to mówią – „w zdrowym ciele, zdrowy duch”. Aby poprawić swoje samopoczucie, staraj się zdrowo odżywiać. W końcu jesteś przecież tym, co jesz 🙂 Poniżej znajdziesz kilka podstawowych zasad, które Ci w tym pomogą.

5 zasad zdrowego odżywiania

#1. Dzień zaczynaj od śniadania. Aby dobrze rozpocząć dzień, zjedz zdrowe i pyszne śniadanie, które doda Ci energii na kolejne godziny. Odpowiednio zbilansowany posiłek nie tylko doda Ci sił, ale także uchroni przed sięganiem po niezdrowe przekąski. Zajrzyj do naszego wpisu: Super pomysły na fit śniadania

#2. Jedz zdrowo. Potrawy smażone w tłuszczu zastąp gotowanymi, pieczonymi lub grillowanymi. Zamiast tłustej śmietany używaj jogurtu naturalnego, ogranicz spożycie cukru (najlepiej do minimum!), a soki z kartonika i napoje gazowane wymień na wodę z dodatkami. Wprowadź też do swojego jadłospisu więcej warzyw i owoców.

#3. Postaw na sezonowe owoce. Latem jedz nasze rodzime owoce, najlepiej prosto z drzewa lub krzaczka 🙂 Zimą natomiast sięgaj po cytrusy, które zawierają dużą ilość witaminy C.

#4. Pij minimum 2 litry płynów w ciągu dnia. Latem bardzo łatwo się odwodnić, dlatego pamiętaj, żeby dużo pić, nawet jeśli nie odczuwasz pragnienia. Oprócz wody pij zieloną herbatę i naturalnie wyciskane soki (te z kartoników mają w składzie dużo cukru).

#5. Jedz 5 posiłków dziennie. Nie czekaj aż zgłodniejesz, bo łatwo zjeść wtedy o wiele za dużo. Lepiej spożywać częściej, ale mniejsze porcje, dzięki czemu Twój organizm łatwiej strawi każdy posiłek.

Polecamy: Dlaczego tyjemy w czasie wakacji?

Źródło zdjęć: Pinterest | Pixabay

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here