Lato to czas urlopu, wyjazdów i ogólnej sielanki. Wiele z nas zapomina o diecie na czas wycieczki i po wakacjach przywozi ze sobą zbędne kilogramy wraz z pamiątkami. Sprawdź dlaczego tak się dzieje i jak temu zapobiec.

Wakacje to okres, na który czekamy przez cały rok. Wiele z nas przygotowuje się do nich już na kilka miesięcy przed, aby w bikini zachwycać wyćwiczoną sylwetką. Niestety często zdarza się, że po urlopie przywozimy ze sobą niechcianą pamiątkę w postaci nadprogramowych kilogramów. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź znajdziecie poniżej!

Dlaczego tyjemy w czasie wakacji?

Hotelowe jedzenie. Przede wszystkim mieszkając w hotelu nie wiemy nic o jedzeniu, które jest nam podawane. Idziemy rano na śniadanie i możemy tylko zgadywać, czy dany produkt jest zdrowy, czy raczej nie bardzo. Wiele osób nie przykłada do tego wagi, ale jest to istotne, ponieważ nieświadomie w taki sposób możemy spożywać wiele niezdrowych i tuczących produktów. Lepszym rozwiązaniem jest aneks kuchenny w pokoju i samodzielne przygotowanie posiłków.

Soki z restauracji. Będąc w knajpkach często zamawiamy soki – to kolejny błąd. Tak naprawdę nie wiemy jaki mają skład, a najczęściej zawierają w sobie mnóstwo cukru. Dobrą opcją jest poproszenie o sok w butelce, gdzie widać jego skład.

Gazowane napoje typu cola. Wiadomo wakacje, czasem można sobie pozwolić. Jednak wiele z nas sięga po zimną colę za każdym razem, gdy zaczyna odczuwać pragnienie, nawet nie zdając sobie sprawy jej wypija.

Odpuszczenie treningu. Ciężko zapakować do walizki matę do ćwiczeń, a do tego strój i buty… Odpuszczając treningi na tydzień, a jednocześnie przejadając się (szczególnie niebezpieczne na wakacjach all inclusive!), możemy przybrać na wadze.

Wybieramy bierny wypoczynek. Siedzimy na plaży, zamiast pływać w morzu, leżymy na materacu, wybieramy objazdowe wycieczki, a nie piesze… Warto ubrać wygodne buty i ruszyć w teren! Wiele hoteli wypożycza rowery za darmo lub za niewielką opłatą. Można też iść na kajaki nad jeziorem. Możliwości mamy sporo – wystarczy poszukać.

Gofry, lody, desery i inne smakołyki. Szczególnie nad morzem mamy to wszystko na wyciągnięcie ręki. Niestety śmietana do gofra to sama chemia, podobnie jak ciasto. Lody najczęściej mają skład długości instrukcji obsługi, a rurka z kremem zaspokaja dzienne zapotrzebowanie kalorii. Nie jedzmy takich potraw codziennie – co 2 lub 3 dni będzie wystarczająco, a jeśli możemy – to zrezygnujmy z tego w ogóle.

Jak nie przytyć w czasie wakacji?

  • Aby zaspokoić pragnienie, sięgajmy po wodę. Może być z dodatkiem cytryny albo nawet gazowana – w każdej wersji będzie lepsza niż słodkie napoje;
  • Unikajmy sięgania po niezdrowe przekąski (np. hot dogi na stacjach benzynowych). Na nagły atak głodu lepiej mieć pod ręką owoc lub małą paczkę bakalii.
  • Starajmy się odżywiać racjonalnie. Na wakacjach wszystko wygląda przepysznie, ale nie warto sięgać po potrawy, które możemy jeść w domu. Wybierajmy raczej regionalne przysmaki, zamiast pizzy czy frytek.

Polecamy: Dlaczego wciąż odczuwasz głód?

czego nie jeść na diecie

Źródło zdjęć: Pinterest

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here