W tym wpisie znajdziesz 5 złych nawyków, które rujnują Twoją sylwetkę.

Wakacje już się skończyły i choć mało kto cieszy się z tego faktu, to ci, którzy nie zdążyli z formą na lato, mogą odetchnąć z ulgą. W końcu zostało jeszcze 9 miesięcy do czerwca 🙂 Aby tym razem zdążyć, trzeba zacząć działać z odpowiednim wyprzedzeniem. Najlepiej zacząć jesienią, kiedy pogoda nie jest jeszcze najgorsza. Gdy już wyrobimy w sobie dobre nawyki i odpowiednio się zmobilizujemy, łatwiej będzie nam kontynuować ćwiczenia zimą oraz wiosną. Większość z nas doskonale zdaje sobie sprawę z tego, co trzeba zrobić, żeby schudnąć. Odstawienie słodyczy, fast foodów, gazowanych napojów na rzecz owoców i warzyw oraz wody mineralnej, a także zwiększenie aktywności fizycznej. Tylko (i aż) tyle wystarczy, żeby schudnąć. W tym wpisie przedstawiamy kilka łych nawyków, których wyeliminowanie pomoże Ci zrzucić zbędne kilogramy.

Złe nawyki, które rujnują Twoją sylwetkę

#1. Dostarczanie organizmowi zbyt małej ilości kalorii

Często bywa tak, że kiedy próbujemy schudnąć, zaczynamy jeść zbyt mało. Rezygnujemy że śniadań albo przez cały dzień zjadamy śladowe ilości jedzenia. Wydaje nam się, że dzięki temu schudniemy, ale już po południu lub wieczorem dopada nas wilczy głód i wręcz rzucamy się na jedzenie. Nie tylko jemy wtedy więcej, ale zazwyczaj takie posiłki są również bardziej kaloryczne, niż gdybyśmy przez cały dzień jadły mniejsze ilości w równych odstępach czasu.

#2. Spożywanie zbyt wielu „fit” przekąsek

Mogłoby się wydawać, że skoro coś jest „fit”, to przecież można po to sięgać bezkarnie. Niestety tak nie jest! Wszystkie przekąski, które są uznawane za zdrowe, mogą powodować tycie, jeśli będziemy jeść ich zbyt dużo. Należy zawsze sprawdzać etykiety i czytać składy produktów, bo czasem garść orzechów będzie bardziej kaloryczna niż 2 kostki ulubionej czekolady.

#3. Unikanie ruchu

Nie każdy musi lubić ćwiczenia i aktywność fizyczną, ale bez nich ciężko jest utrzymać zgrabną sylwetkę. Warto poszukać czegoś, co będzie nam odpowiadać, a dodatkowo starać się jak najwięcej chodzić, unikać jeżdżenia windą i starać się odrywać od komputera minimum co godzinę, aby choć trochę się poruszać (zrób kilka przysiadów i skłonów).

#4. Podjadanie pomiędzy posiłkami

Sięganie po przekąski może być zgubne dla naszej sylwetki. Często robimy to nawet bezmyślnie, choćby podczas gotowania. Tu kawałek sera lub kiełbasy, tam 2 orzechy, jakiś cukierek albo łyżeczka masła orzechowego i nagle okazuje się, że waga zamiast spadać, idzie w górę. Unikaj podjadania przed jedzeniem (lepiej wypij wtedy szklankę wody!) i staraj się nie spożywać posiłków przed telewizorem.

#5. Zbyt małe nawodnienie organizmu

Picie 2 litów płynów w ciągu dnia to podstawa, jeżeli chcesz schudnąć. Woda nie tylko nawilża skórę, jednocześnie ją ujędrniając, ale także wypłukuje z organizmu toksyny i sprawia, że mniejszym stopniu odczuwamy głód. Z kolei picie zbyt małej ilości płynów może mieć negatywne konsekwencje i prowadzić do np. zakwaszenia organizmu.

Polecamy: Jak zmniejszyć ilość tłuszczu w diecie?

Źródło zdjęć: Pinterest

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here