podstawy jogi

Poznaj podstawy jogi, dzięki którym łatwiej będzie Ci zacząć praktykować.

Większość z nas zna zalety jogi, niedawno na naszej stronie pojawił się wpis dotyczący tego, jak wybrać odpowiednią matę, ale nadal jest to trochę zbyt mało, aby cieszyć się w pełni jogą.

Przede wszystkim zacznijmy od rozszyfrowania podstawowego pojęcia, czyli „asany”. Asana to nic innego jak pozycja, ćwiczenie. W mowie „jogowej” używa się właśnie tego słowa, ponieważ taka jest tradycja.

Na początek poznaj kilka asan podstawowych.

1. Pies z głową w dół. Przypomina deskę, ale skupiamy się tutaj na rozciągnięciu kręgosłupa. Wzmacnia barki i pomaga zwalczyć bóle pleców.

podstawy jogi

2. Pies z głową w górę. Pozycja przypominająca przeciągającego się psa. Wzmacnia ramiona, kręgosłup, a także nadgarstki.

podstawy jogi

3. Kobra. Jest to pozycja bardzo podobna do poprzedniej. Różnicą jest to, że tutaj ręce mogą być ugięte, a biodra dotykają ziemi.

4. Pozycja dziecka. W pozycji klęczącej kładziemy czoło na podłogę, a ręce wyciągamy maksymalnie przed siebie, jednocześnie pilnując, aby pupa nie oderwała się od nóg.

podstawy jogi

5. Kot. W pozycji klęku podpartego, wypychamy plecy do góry, jak kot.

6. Pozycja krowy. Ustawienie ciała podobne do kota, lecz plecy wypychamy w dół.

7. Drzewo. Stoimy na jednej nodze, drugą opierając o nią. Dłonie możemy wyciągnąć w górę lub trzymać przy sercu.

podstawy jogi

Słysząc te hasła podczas praktyki jogi, powinnaś wiedzieć co robić. Pojawiają się dość często, ponieważ są uniwersalne i podstawowe.

Idąc na zajęcia z jogi zapytajmy o to, czy mają maty. Czasem trzeba zabrać swoją własną z domu, ponieważ w szkole nie wypożyczają mat.

Kolejną istotną kwestią jest to, że praktykujemy bez skarpetek. Na boso. Jest to uzasadnione, ponieważ gołe stopy dają nam lepszą przyczepność na macie.

Podczas zajęć obowiązuje cisza. Nie zagadujemy koleżanki obok, nie pytamy co chwila o coś. Ważne jest skupienie i pełna koncentracja.

Jeśli planujesz ćwiczyć w domu, włącz sobie filmik z jogą i zadbaj o to, aby nikt Ci nie przeszkadzał. Powiedz domownikom, aby nie wołali Cię, ani nie wchodzili do pokoju.

Najważniejsze już wiesz – powodzenia 🙂

Polecamy: Jak wybrać matę do jogi?

Źródło zdjęć: Pixabay | Pexels

2 KOMENTARZE

  1. Kiedyś ćwiczyłam jogę i zauważałam różnice w postawie, figurze, a nawet trochę schudłam! Fajny i łatwy sport. Muszę do tego wrócić 😊

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here