Źródło: Pinterest

Do wakacji jeszcze sporo czasu, ale każdy moment w naszym życiu jest dobry, by zacząć dbać o swoją sylwetkę i o zdrowie.

Każdy z nas ma swoją własną dietę – indywidualny styl żywienia. Być może w Twoim jadłospisie przeważa fit jedzenie, fast-foody, a może starasz się jeść możliwie jak najmniej. Jaka dieta jest najlepsza? Odpowiedź jest jedna: taka, by mogła Ci służyć przez cały czas. Poniżej znajdziesz 6 cech diety, którą można stosować na lata, a nie tylko do lata.

Dieta do lata czy na lata?

#1. Dopasowana do Ciebie

Twój sposób żywienia powinien być dostosowany do Twoich potrzeb, godzin pracy, szkoły czy funkcjonowania. Pracujesz w nocy? To oczywiste, że musisz też jeść. Nie popadając w skrajność, nie powinno rezygnować się całkowicie ze „śmieciowego’’ jedzenia. Stosując metodę 80/20 pozwolimy sobie na pewne przyjemności i będziemy bardziej zadowoleni, niż gdybyśmy mieli całkowicie wyeliminować słodycze lub słone przekąski. To nie o to chodzi. Nie tyjemy od cukru, tylko od nadwyżki kalorycznej. Jedząc odpowiednią podaż kalorii zadbamy o siebie i o swoje zdrowie.

#2. Wygodna 

Gotowanie nie powinno być dla Ciebie męczące. Długie stanie w kuchni i denerwowanie się, że coś nie wychodzi, zniechęci Cię do samodzielnego przygotowywania posiłków, przez co częściej będziesz sięgać po kupne jedzenie. Ucierpi na tym Twój portfel oraz ciało. Wychodząc z domu, bierz ze sobą przekąski. Przygotowuj sobie posiłki do szkoły czy na wyjazdy.

#3. Dbająca o zdrowe relacje z jedzeniem 

Nie powinniśmy segregować jedzenie na dobre i złe. Jedzenie to jedzenie. Bardziej przetworzone lub mniej. Bardziej odżywcze lub mniej. Na to należy zwracać uwagę. Wszystko jest dla ludzi, ale pamiętajmy o umiarze.

#4. Różnorodna 

Dbajmy o to, by nasze posiłki były tak przygotowane, że będziemy chcieli to zjeść. Nie wykluczajmy niepotrzebnie zbyt wielu składników, a raczej poszerzajmy nasze smaki. Jest wiele produktów, których nie używa się na co dzień, a próbowanie nowych smaków pozwoli nam bawić się jedzeniem i odkrywać to, co lubimy.

#5. Smaczna 

To, co jemy powinno nam smakować. Nie są potrzebne tony oleju czy masła, by danie było zjadliwe. Wszystko można przygotować świadomie, z użyciem zdrowszych zamienników. Potrzeba tylko trochę chęci i wyobraźni. Pamiętajmy, że jemy także oczami.

#6. Długoterminowa

Warto pamiętać, że trzeba jeść, by żyć. Nie na odwrót. Nie trzeba katować się niskokalorycznymi dietami, żeby przez chwilę wyglądać super, bo za parę lat może to się zmienić (niezależnie od nas). Dbajmy o swój organizm każdego dnia. Dieta powinna być trwała i wpływać pozytywnie na nasze zdrowie, ciało oraz psychikę.

Czytaj także: Dobre nawyki, które pomogą Ci być bardziej FIT

Źródło: Pinterest

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here