Chciałabyś zacząć się zdrowo odżywiać, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Czytaj dalej!

Zdrowe odżywianie się nie oznacza tylko i wyłącznie jedzenia warzyw i odmawiania sobie wszystkiego innego. Jest to rozsądny sposób spożywania posiłków, który nie będzie miał złego wpływu na nasz organizm. Dzięki zdrowemu odżywianiu, czujemy się także lepiej we własnej skórze. To nie musi być wcale takie trudne!

Dzień zacznij od śniadania. Pewnie często to słyszysz, ale nie zaszkodzi powtórzyć. Rano koniecznie należy zjeść śniadanie, choćby miała to być malutka kanapeczka. Najlepiej jest jeść mniej więcej godzinę po przebudzeniu się.

Jedz regularnie. Spożywaj mniejsze posiłki, ale częściej (np. co 3-4h). Dzięki temu dostarczysz sobie mnóstwo energii i zmniejszysz ryzyko zmęczenia. Jest to zdecydowanie lepszy sposób, niż zjedzenie trzech ogromnych dań.

Używaj mniejszego talerza. Wbrew pozorom to ma znaczenie. Jedząc na mniejszym talerzu zjesz mniej, ale zdecydowanie nie będziesz się czuć głodna. Czemu? To wszystko zasługa naszego mózgu. Gdy mamy pełny talerz, staramy się zjeść wszystko. Jednak porcja jedzenia zajmująca cały talerzyk, będzie wyglądać zupełnie inaczej, gdy przełożymy ją na większy podstawek, prawda? Patrząc na to, nasz mózg nie odczuwa satysfakcji. Przecież mamy jeszcze miejsce, więc czemu by go nie zapełnić? Właśnie dlatego lepiej jest jeść na małym talerzu.

Nawadniaj organizm. Pij 1,5 – 2 l wody dziennie. Postaraj się ograniczyć do minimum słodkie napoje, a zamiast nich wybieraj zwykłą wodę.

Jedz powoli. Większość z nas jest w ciągłym biegu, przez co „łyka” na szybko posiłki. Do mózgu wiadomość, że jesteś już najedzona, dociera trochę dłużej niż faktyczny czas jedzenia. Dlatego jedząc powoli, dajesz czas swojemu organizmowi na przyswojenie informacji czy jeszcze jest głodny, czy już nie.

Ciąg dalszy na kolejnej stronie:

Jedz warzywa. Nie oznacza to, że masz jeść cały czas tylko i wyłącznie warzywa. Po prostu staraj się dostarczyć ich swojemu organizmowi w ciągu dnia jak najwięcej jesteś w stanie. Aktualnie w Internecie możesz znaleźć mnóstwo przepisów na zdrowe posiłki z warzywami. To wcale nie musi być takie trudne! Tak samo rób z owocami.

Staraj się ograniczyć słodycze, lub jedz zdrowsze zamienniki. To chyba jeden z cięższych punktów do zrealizowania. Większość z nas lubi słodycze i czasem ciężko jest się powstrzymać od zjedzenia ich. Najlepiej jest je stopniowo ograniczać oraz zastępować czasami czymś zdrowszym np. owocami lub owocowymi koktajlami. Oczywiście nie popadajmy też w skrajności. Nie musisz zupełnie odciąć się od wszystkich słodyczy, ale czas zacząć zwracać uwagę na to, ile ich spożywasz.

Zamień biały chleb na pełnoziarniste pieczywo. Chleb spożywamy praktycznie codziennie, więc taka zamiana to już będzie duży sukces i krok naprzód.

Jak odżywiać się zdrowo?

Nie smaż w głębokim tłuszczu. Najzdrowiej jest coś ugotować, upiec lub przyrządzić na parze. Jeśli jednak już coś smażysz, najlepiej użyj do tego oleju rzepakowego, oleju kokosowego lub oliwy z oliwek.

WSZYSTKIE ZMIANY WPROWADZAJ STOPNIOWO! Nie ma sensu z dnia na dzień podejmować się zdrowego odżywiania, jeśli wcześniej takiego nie uskuteczniałaś. Po paru dniach będziesz już miała najprawdopodobniej dosyć i na tym się zakończy przygoda ze zdrowym trybem życia. Najlepiej będzie, jeżeli zmiany wprowadzisz metodą małych kroczków. Na przykład jeżeli do tej pory nie jadałaś śniadania, zacznij od tego że zjesz chociażby małą kanapkę lub jajecznicę. Potem spróbuj batonika zastąpić jakimś owocem. Codziennie rób małe postępy, a wkrótce wejdzie ci to w krew i nawet nie będziesz musiała o tym myśleć.

Powodzenia!

Źródło zdjęć: picjumbo

PODZIEL SIĘ

2 KOMENTARZE

  1. Dacie jakiś wpis jak przestać być leniem? Mam z tym duży problem. Zawsze chcę coś robić ale nigdy mi się to nie udaje bo wolę leżeć w łóżku i oglądać na telefonie 🙂

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here