殴r贸d艂o: Pinterest

Zastanawiasz si臋 o jakiej godzinie najlepiej 膰wiczy膰? Czy lepszym pomys艂em jest trening rano, po po艂udniu, a mo偶e wieczorem? W tym wpisie rozwiejemy Twoje w膮tpliwo艣ci.

Zacznijmy od tego, 偶e idealna pora na trening to poniek膮d kwestia indywidualna i zale偶y od Twoich w艂asnych preferencji czy planu dnia. Istotn膮 rol臋 odgrywa tu r贸wnie偶 Tw贸j styl bycia – czy jeste艣 bardziej rannym ptaszkiem, czy mo偶e nocnym markiem.

Zmuszanie si臋 do porannego treningu, kiedy najwi臋cej energii masz wieczorem, zwyczajnie mija si臋 z celem, a na d艂u偶sz膮 met臋 mo偶e jedynie spowodowa膰 niech臋膰 do 膰wicze艅. Chyba 偶e dzi臋ki wczesnemu wstawaniu, masz mo偶liwo艣膰 zmieni膰 swoje nawyki i stawi膰 czo艂o swoim s艂abo艣ciom oraz lenistwie. Wybieraj膮c por臋 do 膰wicze艅 warto zastanowi膰 si臋 najpierw nad celem, jaki chcemy uzyska膰.

Kiedy jest najlepsza pora na trening??

Trening rano

Jest on polecany osobom, kt贸re chc膮 schudn膮膰. Nasz metabolizm jest w贸wczas najszybszy, co pozwoli spali膰 zb臋dne kilogramy w stosunkowo kr贸tkim czasie. Ponadto dostajemy nag艂y zastrzyk energii, kt贸ry towarzyszy nam przez prawie ca艂y dzie艅. Stajemy si臋 r贸wnie偶 pobudzeni, a dzi臋ki endorfinom mamy lepszy nastr贸j i redukujemy poziom stresu. Kolejn膮 zalet膮 jest te偶 kwestia ekonomiczna, gdy偶 wi臋kszo艣膰 klub贸w fitness oferuje ni偶sze ceny dla os贸b, korzystaj膮cych z ich si艂owni w godzinach porannych.

Trening popo艂udniu

Zalecany jest osobom chc膮cym zwi臋kszy膰 swoj膮 mas臋 mi臋艣niow膮. Idealna jest w tym wypadku godzina 14.00. Nasze mi臋艣nie s膮 rozgrzane, a ich si艂a najwi臋ksza, co zapewni nam najlepsze efekty. Ponadto w tym czasie najwi臋kszy jest r贸wnie偶 poziom adrenaliny, kt贸ry w du偶ym stopniu odpowiada za efektywno艣膰 wykonywanych przez nas 膰wicze艅. Musisz pami臋ta膰 jednak, i偶 zaczyna si臋 wtedy pora obiadowa, a aby trening nie by艂 bezcelowy, nale偶y odczeka膰 z 膰wiczeniami co najmniej godzin臋 po zjedzeniu posi艂ku.

Trening wieczorem

Sprawdzi si臋 u os贸b wykonuj膮cych 膰wiczenia si艂owe. Dzi臋ki intensywno艣ci i p贸藕nej porze treningu zapewni nam lepszy sen i g艂臋bok膮 regeneracj臋. Kolejnym wa偶nym aspektem jest redukcja poziom stresu i relaks. Istotny jest r贸wnie偶 fakt, i偶 o tej porze istnieje najmniejsza szansa na wyst膮pienie kontuzji. Oko艂o godziny 18.00 nasz organizm zaczyna wydziela膰 hormon wzrostu, kt贸ry stymuluje nasze mi臋艣nie i pomaga spala膰 t艂uszcz.

***

Wybieraj膮c idealn膮 por臋 na aktywno艣膰 fizyczn膮 kieruj si臋 przede wszystkim w艂asnym trybem 偶ycia, mo偶liwo艣ciami i celem, jaki masz zamiar osi膮gn膮膰. Nie r贸b nic wbrew sobie i swojemu cia艂u, kt贸re najlepiej wie, czego potrzebuje. Pami臋taj! Ka偶dy z nas jest inny i nie ma jednej, sta艂ej godziny, kt贸ra b臋dzie idealna dla wszystkich. Szczeg贸lnie na pocz膮tku Twojej przygody ze sportem wa偶niejsza jest systematyczno艣膰 i wykonywanie jakiejkolwiek aktywno艣ci fizycznej (niewa偶ne o jakiej porze), ni偶 katowanie si臋 i zmuszanie si臋 do 膰wicze艅 tylko o okre艣lonej godzinie.

Polecamy: Jak poprawi膰 swoj膮 kondycj臋?

殴r贸d艂o: Pinterest

ZOSTAW ODPOWIED殴

Please enter your comment!
Please enter your name here