Źródło: Pinterest

Zastanawiasz się o jakiej godzinie najlepiej ćwiczyć? Czy lepszym pomysłem jest trening rano, po południu, a może wieczorem? W tym wpisie rozwiejemy Twoje wątpliwości.

Zacznijmy od tego, że idealna pora na trening to poniekąd kwestia indywidualna i zależy od Twoich własnych preferencji czy planu dnia. Istotną rolę odgrywa tu również Twój styl bycia – czy jesteś bardziej rannym ptaszkiem, czy może nocnym markiem.

Zmuszanie się do porannego treningu, kiedy najwięcej energii masz wieczorem, zwyczajnie mija się z celem, a na dłuższą metę może jedynie spowodować niechęć do ćwiczeń. Chyba że dzięki wczesnemu wstawaniu, masz możliwość zmienić swoje nawyki i stawić czoło swoim słabościom oraz lenistwie. Wybierając porę do ćwiczeń warto zastanowić się najpierw nad celem, jaki chcemy uzyskać.

Kiedy jest najlepsza pora na trening?💪

Trening rano

Jest on polecany osobom, które chcą schudnąć. Nasz metabolizm jest wówczas najszybszy, co pozwoli spalić zbędne kilogramy w stosunkowo krótkim czasie. Ponadto dostajemy nagły zastrzyk energii, który towarzyszy nam przez prawie cały dzień. Stajemy się również pobudzeni, a dzięki endorfinom mamy lepszy nastrój i redukujemy poziom stresu. Kolejną zaletą jest też kwestia ekonomiczna, gdyż większość klubów fitness oferuje niższe ceny dla osób, korzystających z ich siłowni w godzinach porannych.

Trening popołudniu

Zalecany jest osobom chcącym zwiększyć swoją masę mięśniową. Idealna jest w tym wypadku godzina 14.00. Nasze mięśnie są rozgrzane, a ich siła największa, co zapewni nam najlepsze efekty. Ponadto w tym czasie największy jest również poziom adrenaliny, który w dużym stopniu odpowiada za efektywność wykonywanych przez nas ćwiczeń. Musisz pamiętać jednak, iż zaczyna się wtedy pora obiadowa, a aby trening nie był bezcelowy, należy odczekać z ćwiczeniami co najmniej godzinę po zjedzeniu posiłku.

Trening wieczorem

Sprawdzi się u osób wykonujących ćwiczenia siłowe. Dzięki intensywności i późnej porze treningu zapewni nam lepszy sen i głęboką regenerację. Kolejnym ważnym aspektem jest redukcja poziom stresu i relaks. Istotny jest również fakt, iż o tej porze istnieje najmniejsza szansa na wystąpienie kontuzji. Około godziny 18.00 nasz organizm zaczyna wydzielać hormon wzrostu, który stymuluje nasze mięśnie i pomaga spalać tłuszcz.

***

Wybierając idealną porę na aktywność fizyczną kieruj się przede wszystkim własnym trybem życia, możliwościami i celem, jaki masz zamiar osiągnąć. Nie rób nic wbrew sobie i swojemu ciału, które najlepiej wie, czego potrzebuje. Pamiętaj! Każdy z nas jest inny i nie ma jednej, stałej godziny, która będzie idealna dla wszystkich. Szczególnie na początku Twojej przygody ze sportem ważniejsza jest systematyczność i wykonywanie jakiejkolwiek aktywności fizycznej (nieważne o jakiej porze), niż katowanie się i zmuszanie się do ćwiczeń tylko o określonej godzinie.

Polecamy: Jak poprawić swoją kondycję?

Źródło: Pinterest

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz!
Wpisz tutaj swoje imię